ISO 16949:2009 Belgesi̇
ISO 16949:2009 Belgesi̇

ISO 16949 2015 Belgesi

ISO/TS 16949 özellikle otomotiv sektörü için bir Kalite Yönetim Sistemi (QMS) gerekliliklerini belirleyen bir standarttır. ISO/TS 16949 ilk olarak 1999 yılında otomotiv sektörü için tedarik zincirinde dünya çapındaki farklı değerlendirme ve sertifikasyon planlarını uyumlu hale getirmek için oluşturulmuştur.

ISO 16949 belgesine ait protokolün ana odak noktası, sürekli iyileştirme sağlayan, kusur önlemeyi ve tedarik zincirindeki varyasyon ve israfın azaltılmasını vurgulayan bir Kalite Yönetim Sisteminin geliştirilmesidir. Geçerli Müşteriye Özel Gereksinimler (CSR'ler) ile birlikte standart, otomotiv üretimi, servisi ve/veya aksesuar parçaları için QMS gereksinimlerini tanımlar.

ISO 16949:2016, ISO 9001:2015'in yapısı ve gereksinimleriyle tamamen uyumlu bağımsız bir KYS standardıdır. Bu nedenle, ISO 16949 tek başına bir belge olarak uygulanamaz, ancak ek olarak ve ISO 9001:2015 ile birlikte uygulanmalıdır.

ISO 16949'a dayalı bir Kalite Yönetim Sistemi:

  • Bir kuruluşun müşterilerinin ve diğer paydaşların gereksinimlerini nasıl karşılayabileceğini tanımlama yöntemidir.
  • Sürekli iyileştirme fikrini teşvik eder
  • Kuruluşların hedefler tanımlamasını ve bunlara ulaşmak için süreçlerini sürekli iyileştirmesini gerektirir.
  • Kusur önlemeyi vurgular
  • Otomotiv endüstrisinden özel gereksinimleri ve temel araçları içerir
  • Tedarik zincirindeki varyasyon ve israfın azaltılmasını teşvik eder
  • Belgelenmiş ve uygulanmış kurumsal sorumluluk politikaları gerektirir

Standart, güçlü bir müşteri odaklılık, üst yönetimin motivasyonu ve uygulaması, süreç yaklaşımı ve sürekli iyileştirme dahil olmak üzere yedi Kalite Yönetim İlkesine dayanmaktadır.

Bu Kalite Yönetim İlkeleri şu şekilde tanımlanmıştır:

  1. Müşteri odaklı
  2. Liderlik
  3. İnsanların katılımı
  4. Süreç yaklaşımı
  5. Gelişme
  6. Kanıta dayalı karar verme
  7. İlişkileri yönetimi

ISO 16949 Belgesi Alma

ISO 16949 Nasıl Uygulanır?

Kuruluşların herhangi bir yeni veya iyileştirilmiş KYS'yi geliştirmeye ve uygulamaya karar vermesi stratejik bir karardır. Tüm çabalar, müşteri ve organizasyonel amaç ve objektif gereksinimleri karşılarken ve aşarken, riskin belirlenmesi ve en aza indirilmesine odaklanmalıdır.

Kuruluşlar aşağıdakileri taahhüt etmelidir:

  • Kuruluştan değer alanlar olarak doğrudan ve dolaylı müşterileri tanımak
  • Müşterilerin mevcut ve gelecekteki ihtiyaç ve beklentilerini anlamak
  • Kuruluşa ait hedefleri, müşterinin ihtiyaç ve beklentileriyle ilişkilendirin
  • Kuruluş genelinde müşteri ihtiyaç ve beklentilerini iletin
  • Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için ürünleri planlamak, tasarlamak, geliştirmek, üretmek, teslim etmek ve desteklemek
  • Müşteri memnuniyetine dair bir araştırma yapın ve izleyerek uygun önlemleri alın
  • Müşteri memnuniyetini etkileyebilecek ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek ve bunlarla ilgili aksiyon almak
  • Sürdürülebilir başarı elde etmek için müşterilerle ilişkileri aktif olarak yönetin
  • Daha sosyal sorumluluk sahibi olun
  • Ürün güvenliği gereksinimlerinin karşılandığından emin olmak için gerekli kaynakları sağlayın

 

ISO 16949 Uyumluluğu, aşağıdaki Yedi Aşamalı Yaklaşım ile sağlanabilir:

  • Yönetici ve Yönetime Genel Bakış / Planlama
  • Boşluk Değerlendirmesi ve Planlama
  • Belgeler
  • Uygulama ve Eğitim
  • İç Değerlendirme ve Yönetim İncelemesi
  • Taraf Kayıt Değerlendirmesi
  • Sürdürülebilir ve Sürekli İyileştirme

İDCERT olarak, bu belge ve bunun gibi diğer bütün kalite belge ve sertifikaları için ihtiyacınız olan profesyonel danışmanlık hizmetlerini sizlere sunmaktayız. İhtiyacınız olan bu belgeler ile ilgili bütün detaylı prosedürü iyi bilen bir danışmanlık firması arıyorsanız tamamen doğru adrestesiniz.

ÇEREZ BİLGİLENDİRMESİ Deneyiminizi geliştirmek için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için K.V.K.K. Aydınlatma Metni sayfasını ziyaret edebilirsiniz.