HEMEN
ULAŞIN
Bir Akrofobi Yurt Dışı İhracat Korkusu
Bir Akrofobi Yurt Dışı İhracat Korkusu

21 Eylül 2021

Bir Akrofobi Yurt Dışı İhracat Korkusu

Glossophobia, Agorafobi, Klostrofobi, Aviophobia, Acrophobia, Dentofobi, Hemofobi, Akluofobi, Hidrofobi, vb aklımıza gelmeyecek kadar değişik ve büyük korkularımızdan birkaç tanesi. Sanırım bizim kobilerimiz için bunların arasına Yurt Dışına açılma fobisini de ekleyebiliriz.

 

            Fobi; kişinin, belirli nesneler ya da durumlar karşısında duyduğu, kapıldığı baskılı, kaygılı, olağan olmayan, hastalık derecesinde güçlü korku. Peki dünyada her şey artık bir tık kadar ötemizdeyken bizler neden yurt dışına açılmaktan ve büyümekten korkarız?

 

            Öncelikli nedenlerimizden bir tanesi bilmediğimiz sularda yüzmek istememe korkumuz olsa gerek. Oysa ki dünyada el işçiliği ve nitelikli eleman konusunda önde olan birçok firmamız mevcut. Çoğunlukla küçüklükten beri işin içinde olmuş ve kendini geliştirmiş pek çok yetenek mevcut.

 

            Bununla beraber en büyük korkularımızdan bir tanesi ise işin maddi kısımları. Pek çok insan gibi işletmemizi bir yerlere getirmek ve mali kazanç sağlamak kolay olmuyor. Yurt dışına açıldığımızda ise burada harcanan birikimlerimizin elimizden gitme olasılığı.

 

            Tabi ki yurt dışı pazarını pek bilmediğimiz için bu pazarda kaybolma olasılığı da bunlardan bir tanesi. Bunları uzatabiliriz ama unuttuğumuz bir şey var.

 

            Pandeminin hayatımıza girmesiyle beraber artık pek çok şeyi satın almak için interneti kullanır olduk. Artık çikolatamızı İsviçre’den, gömleğimizi Fransa’dan, ayakkabımızı İngiltere’den söyleyebiliyoruz. Pek çok e-ticaret sitesi sayesinde aradığımız üreticilere ulaşabiliyor ve ürünü karşılaştırabiliyoruz.

 

            2015 yılında Dünya ihracat rakamları 18 Trilyon Dolar iken bizim sadece 152 milyar dolardı. Hadi eskiden devlet bize yeterince destek vermiyor diye bahanelerimiz vardı. Şimdi hem Kosgeb hem de Ticaret bakanlığı pek çok destek veriyor.

 

            Üstelik Kosgeb’in verdiği Yurt Dışı Pazar Desteğinin içerisinde yok yok. Ve öyle bana vermezler diye hurafelerde yok. Kosgeb üyeliği yaptırmanız ve yurt dışına açılma projenizi belirtmeniz yeterli. Yurt Dışı Pazar Desteği’nin amacı yurt dışı ihracat rakamlarımızı arttırmaya yönelik bir adım atmamızı sağlamak.

 

            Kosgeb desteğinin içerisinde; eleman desteği, yazılım desteği, tanıtım giderleri, Yurt dışı fuar ve seyahat giderleri, test analiz belge giderleri, hizmet alım giderleri başlıkları altında seçenekler mevcut. Üstelik eleman giderlerindeki 90.000 TL %100 hibe. Eleman giderleri dışında kalan seçeneklerde ise %70 hibe %30 faizsiz geri ödeme şeklindedir.

 

            Google reklamları, katalog, e ticaret sitesi, yurt dışında müşteri bulmak için katılabileceğiniz fuarlar ya da firma ziyaretleri için uçak biletleriniz, numune göndermek için navlun ücreti, yurt dışı marka tescili, alacağınız eğitim ve danışmanlık bu hizmetlerden bazıları.   

 

            Şirketinizin ihtiyaçları doğrultusunda içerisinden ekleme çıkarma yapabilir ve 300.000 TL’ye kadar bu projeden yararlanabiliyorsunuz.

 

İşin uzmanları tarafından hazırlanan bu projede A dan Z ye ihracat için arayabileceğimiz pek çok şeyi bulabilirsiniz. Ve bu proje kapsamında yurt dışı pazarına açılmadaki en büyük korkularımızdan olan maddi kayıplarımızı en aza indirerek kurtulabilir, yurt dışı pazarındaki sonsuz okyanusların içine güvenli bir gemide yolculuk edebilirsiniz.

 

            Kısacası kendi hikayenize başlamak için bir defter ve kaleminiz artık mevcut. Geriye sizin de hikayenizi yazmak için bir adım atmanız kalıyor. Belki Himalaya Dağlarını tırmanamazsınız ama en azından Ağrı Dağına tırmanarak Akrofobinizi yenmek için bir adım atabilirsiniz.

 

Kurumsal Portföy Yöneticisi

Serkan Orbay

ÇEREZ BİLGİLENDİRMESİ Deneyiminizi geliştirmek için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için K.V.K.K. Aydınlatma Metni sayfasını ziyaret edebilirsiniz.